Furia este o emoție absolut naturală, care poate apărea atunci când ne gândim că am fost nedreptățiți. Alteori apare în situații de conflict ivite în relaţiile cu ceilalţi. Furia devine problematică atunci când e prea intensă, apare prea des, durează prea mult şi ne afectează viaţa de zi cu zi, adică ne deteriorează relaţiile sau duce la comportamente agresive şi violenţă. Materialul realizat propune câteva metode și tehnici de gestionare a furiei la copii și adolescenți carea pot fi aplicate în relațiile profesor-elev sau părinte – copil
CREȘTINISMUL
Schema de idei pentru discuțiile cu elevii de clasa a V a, la care se adaugă o fișă de lucru
Principiul cutiei (Dirichlet)
Principiul lui Dirichlet este legat de Teoria numerelor și este întâlnit și sub denumirea de „principiul cutiei”, cu precizarea că denumirea de „cutie” desemneaz „grupe de obiecte”, stabilite după anumite criterii, iar „obiectele” desemnează lucruri, numere, figuri geometrice, etc. În articol sunt și câteva probleme ale căror soluții se bazează pe principiul de mai sus.
Verbul
Fișă de lucru, clasa a V-a
Tipurile de sunete
Fișă de lucru, clasa a V-a
Recapitulare inițială, clasa a V-a
Fișă de lucru
Asimptotele funcțiilor reale
Problematica fenomenelor care impun noțiunile, context teoretic asociat, analiza grafică a unor exemple rezolvate detaliat, exerciții propuse.
ROMÂNII DIN AFARA ROMÂNIEI
Materialul este o schemă de discuții care poate fi realizată integral, sau pe secțiuni, în activități formale sau non formale care abordează problematica situației românilor din teritoriile ocupate înainte de Primul Război Mondial. Schema de idei e însoțită de câteva propuneri de exerciții de consolidare a cunoștințelor, dar și de exprimare a creativității și sensibilității individuale.
CENTENAR ROMÂNESC
Este vorba de un model de proiect educațional derulat în vederea celebrării aniversării a 100 de ani de la înfăptuirea României Mari. Ar putea fi folosit ca model de colegii noștri în vederea realizării unor viitoare proiecte.
Continuă dar, nederivabilă
Analiza „frontierei” dintre continuitate și derivabilitate, toate situațiile de nederivabilitate prin exemple analizate amănunțit, cu lectură grafică. Exerciții propuse.