Avantaje si dezavantaje ale jocului pe calculator
Unghiul a doua drepte in spatiu
Probleme
Calcul algebric
Exercitii
Principiul cutiei (Dirichlet)
Principiul lui Dirichlet este legat de Teoria numerelor și este întâlnit și sub denumirea de „principiul cutiei”, cu precizarea că denumirea de „cutie” desemneaz „grupe de obiecte”, stabilite după anumite criterii, iar „obiectele” desemnează lucruri, numere, figuri geometrice, etc. În articol sunt și câteva probleme ale căror soluții se bazează pe principiul de mai sus.
Asimptotele funcțiilor reale
Problematica fenomenelor care impun noțiunile, context teoretic asociat, analiza grafică a unor exemple rezolvate detaliat, exerciții propuse.
Continuă dar, nederivabilă
Analiza „frontierei” dintre continuitate și derivabilitate, toate situațiile de nederivabilitate prin exemple analizate amănunțit, cu lectură grafică. Exerciții propuse.
Proprietatea lui DARBOUX
Context teoretic asociat, exerciții rezolvate explicit, interpretări geometrice, observații, sugestii, exerciții propuse
Matematica aplicata – programa optional clasa a VIII-a
Această disciplină a fost concepută în vederea completarii achizițiilor anterior dobandite, dezvoltării de competențe, capacități și atitudini de către elevii claselor a VIII-a, bazate pe gândirea critică, logică, divergentă și creativă.
Existența primitivelor unei funcții reale
Cu ajutorul tabelului de integrale nedefinite, al operațiilor algebrice cu funcții care admit primitive, al metodelor clasice de calcul a integralelor, formal, putem determina primitivele unor largi clase de funcții reale. Ajunși la granița funcțiilor care se pot integra, ne întrebăm, dispuși la concesii: chiar dacă nu le putem determina, primitivele unor funcții, există? Cum stabilim dacă o funcție admite sau nu primitive? Problematică, context teoretic în legătură cu continuitatea și proprietatea lui Darboux, schemă graduală de abordare cu exemple rezolvate și propuse.
Exemplu interesant
Document atașat:https://expertizasiformare.ro/wp-content/uploads/resurse/activitate_exemplu_interesant.doc