The approach of the present paper is settled by the premise that we can no longer pretend that the assumptions of the Enlightenment set the rules for all rationality. The original contribution of the Frankfurt School philosopher, Theodor W. Adorno is firstly examined in his critique of the “enlightened” bequeathal of exclusionary epistemologies, an analysis which culminates with his account of the alternative “aesthetic understanding”. The working hypothesis is that art functions as a legitimate form of knowledge that acknowledges the “excess” of experience that cannot be quantified by rational categories, by the prototype of “identity logic. The alternative aesthetic reasoning Adorno ushers in might stand for the horizon of a dramatic renewal within the Romanian educational approaches and contemporary culture interaction. Key words: exclusionary epistemologies, identity logic, Frankfurt School, negative dialectics
CARACTERISTICILE SINDROMULUI DOWN
Caracteristicile sindromului DOWN și un plan de intervenție personalizat (PIP), pentru un copil cu acest sindrom. Curriculum-ul a fost adaptat la acest caz.
Numerația 0-20 la elevi cu dizabilitate intelectuală
Formarea noțiunilor matematice la elevii cu dizabilități intelectuale și asociate
FORMAREA ŞI DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR COPIILOR SUPRADOTAŢI
Am ales sa scriu despre acest subiect deoarece copiii supradotaţi şi talentaţi dau dovadă de abilităţi înalte şi performanţă în anumite domenii academice specifice sau în arii de înalte abilităţi intelectuale, creative, artistice, sau de conducere, şi au nevoie de programe şi servicii speciale care nu sunt, de regulă, oferite de şcoli obişnuite, în lipsa acestora neputându-se dezvolta complet, la adevarata lor capacitate.
STUDIU DE CAZ – Deficiența de auz
Pași de urmat în crearea unui Plan individualizat de învățare
Implicarea în campanii legate de drepturile copiilor cu CES și campanii de întrajutorare – exemple de bune practici
Acest material a fost prezentat în cadrul Cercului pedagogic al profesorilor itineranți și de sprijin care a avut loc la Școala Profesională Specială „Ion Pillat” Dorohoi
Lectii outdoor
Lectiile outdoor sunt exemple de buna practica, care au ca obiectiv adaptarea elevilor la situaţiile reale de viaţă, ca mijloc de înţelegere a aspectelor educaţionale predate la clasă.
Atelier Art-Terapie
Activitate extracurriculară- elevi cu CES
EXEMPLE DE BUNE PRACTICI ÎN EDUCAȚIA INCLUZIVĂ COPIII CU ADHD
Educaţia incluzivă se referă la integrarea copiilor cu CES în structurile învăţământului de masă, mediu care poate oferi un climat favorabil dezvoltării armonioase a acestor copii şi o echilibrare a personalităţii acestora
FUNCȚII COGNITIVE -RECUPERARE
Recuperarea funcțiilor cognitive a elevilor dupa diferite traume neurologice .